fbpx

sJak prawidłowo wystawić produkt na Allegro? 

Promując produkty na Allegro za pomocą kampanii Allegro ADS musimy zadbać w pierwszej kolejności o prawidłowe wystawienie produktu. Poniższy artykuł pomoże Ci zrozumieć w jaki sposób powinna zostać wystawiona Aukcja na Allegro aby sprzedawała.


Gdzie wyświetlają się Aukcje promowane poprzez reklamę ofert sponsorowanych Allegro ADS?

po wpisaniu dowolnej frazy w wyszukiwarce lub kliknięciu w drzewo danej kategorii, na górze pojawią się dwie oferty sponsorowane, które podlegają rotacji w zależności od wpisanej w wyszukiwarkę frazy, stawki reklamowej oraz czasu wyszukiwania produktu przez klienta.

Dlaczego akurat te oferty są prezentowane jako sponsorowane ? 

Oferty te wyświetlają się na górze listy, ponieważ sprzedający lub agencja, która prowadzi w jego imieniu Allegro ADS, umieściła te ofertę w reklamie. Oferty sponsorowane mogą być wybierane ręcznie i indywidualnie.

Pamiętaj, aby reklamować oferty, które nie tylko przykuwają uwagę tytułem i miniaturką, ale także treścią.

Jak wyróżnić się na tle konkurencji? 

Aby twój produkt był bardziej atrakcyjny niż przedmiot konkurencji i właśnie w niego potencjalny kupujący chciał kliknąć musisz trzymać się pewnych kluczowych punktów:


Tytuł Aukcji Allegro – Jak stworzyć tytuł, który sprzedaje?

  • Wykorzystaj maksymalną dostępną ilość znaków – 75 znaków ze spacjami
  • Do utworzenia tytułu wykorzystaj planera kampanii Allegro (dostępny po wykupieniu abonamentu profesjonalnego) 
  • Opisuj cechy swojego produktu. Jeżeli sprzedajesz np. telefon – napisz jego model i pojemność w tytule oferty. Dodaj też kolor jeżeli go oferujesz. 
  • Używaj DUŻYCH LITER, to one wpadają w oko. Polecamy również Pisanie Pierwszego Znaku Wyrazu Dużą Literą.
  • Pamiętaj, że kolejność słów w tytule ma znaczenie. Najpierw wpisujemy najważniejsze słowa kluczowe.

Podczas tworzenia tytułu koniecznie sprawdzaj, jaki zasięg mają poszczególne frazy

Pomoże Ci w tym Planer Kampanii Allegro oraz doskonałe narzędzie jakim jest Senuto. https://www.senuto.com/pl/?fpr=promocja (korzystając z tego linku masz 15% rabatu na to narzędzie).

W Senuto Kliknij zakładkę: Baza słow kluczowych i wpisz co sprzedajesz. Senuto podpowie Ci jakie jeszcze słowa kluczowe powinieneś umieścić w tytule aukcji.

Oprócz Planera Kampanii warto sprawdzać również Allegro Analytics (dawniej TradeAnalitycs)

Sprawdź zakładkę Raporty → Raport Allegro Wybierz swoją kategorię i zobacz, co się sprzedawało w danym czasie.

Na dole pojawi Wam się zakładka „Sprzedaż wg słów w tytule oferty – TOP 100”

na przykładzie rowerów dziecięcych widzimy, że najczęściej pojawiają się słowa:

  • Rowerek 
  • Dziecięcy 
  • Rower 

Jaki zatem powinien być tytuł przykladowej oferty na rower dziecięcy?

Proponujemy:  Rower Dziecięcy (producent) Rowerek 14 cali Niebieski

Dzięki temu posiadamy słowa kluczowe w tytule w postaci ROWER i ROWEREK, dodatkowo dajemy jasne informacje klientowi: 

  • producent 
  • dla kogo jest produkt 
  • rozmiar kół 
  • kolor produktu 

Miniaturka – jeden z najważniejszych po tytule elementów, który przykuwa uwagę Klienta

Na miniaturce możesz pokazać: 

  • Produkt pokazany z różnych perspektyw 
  • Użyć modela
  • Ukazać wszystkie elementy zestawu, który znajduje się w ofercie 
  • Możesz pokazać produkt „w użyciu” 

Miniaturka powinna posiadać białe tło. Pamiętaj, że warto by było one najwyższej możliwej jakości (rozdzielczość 2560 x 2560 pikseli).

Pamiętaj aby zachowac niewielki odstęp (białą ramkę) z każdej strony miniaturki.
Nie dochodź z grafiką do krawędzi miniaturki.


Ważne wyróżniki czyli dodatkowe oznaczenia na listingu ofert

1. Oznaczenia typu okazja, hit, wyprzedaż itp

Tego typu oznaczenia często wiążą się z wyraźnym wyróżnieniem na listingu ofert. Pamiętaj jednak, że są one dodatkowo płatne oraz że często trzeba spełnić określone warunki aby je uruchomić.

Dlaczego warto?

  • 88% klientów przyznaje, że szuka przedmiotów z oznaczoną obniżką ceny
  • Klienci chętniej kupują w ofertach, które są przecenione w serwisie
  • Ułatwiamy kupującym dotarcie do takich ofert – mogą pofiltrować listy ofert za pomocą odpowiednich filtrów

2. Monety – jest to program lojalnościowy który możemy uzyskać z tytułu Super Sprzedawcy.

Ważną informacją jest to, że kampanie monetowe możemy przypisać do poszczególnych produktów, a także w każdej chwili możemy wyłączyć ten sposób promocji. 

3. Kupony – Kupony rabatowe mogą być odebrane przez kupującego wyłącznie u sprzedawcy, u którego kupon został odebrany. Kupon może być terminowy i wykorzystany w przyszłości lub natychmiast po otrzymaniu. Kupony wpływają na trafność, a w niedalekiej przyszłości kupony będą również przypisane do konkretnej oferty. W tym momencie kampania kuponowa nie może być przypisana do jednej oferty, nie można jej też wyłączyć przed określoną datą w momencie tworzenia tej promocji.

4. Smart – pozycja niemal obowiązkowa. 

Zakup pakietu pozwala kupującym na darmową dostawę od określonej kwoty. Usługa SMART wymaga włączenia do swojej oferty określonych kurierów. Bez SMARTa duża liczba klientów zrezygnuje z naszych usług.


Wygląd Twojego konta Allegro oraz samej oferty

Zadbaj o maksymalne wykorzystanie wszystkich możliwości jakie daje Ci uruchomienie sklepu na Allegro (w ramach płatnego abonamentu). W szczególności zadbaj o:

Serie produktów i banery – to elementy graficzne, które w znaczący sposób wpływają na to, czy klient dokona zakupu w Twoim sklepie.

Nawet jeśli oferta, którą ogląda nie przypadnie mu do gustu, to przewijając Twoją aukcję na samym dole Twojej aukcji, ma szansę znaleźć serię produktów również w innych kategoriach.

Kolejnym elementem, który łączy nasze oferty razem są nasze banery reklamowe. Pojawiają się one nad ofertami na naszym koncie:

Możliwość udostępnienia do pięciu banerów reklamowych jeszcze bardziej ułatwia klientom łatwiejsze znalezienie interesujących ofert. Warto pamiętać, że pierwszy baner uzyskuje znacznie wyższy współczynnik klikalności niż kolejne. Jeśli chcesz sprzedawać konkretne produkty, warto umieścić je na pierwszym banerze

Wygląd konta to jedno, drugim, często ważniejszym elementem jest wygląd samej oferty.

Jak sprawić by oferta była czytelna  i zachęcała do sfinalizowania zakupu ? 

Możesz wykorzystać dozwolone znaki specjalne oraz dodatkowe grafiki w treści oferty. W ten sposób możesz mieć pewność, że wyróżnisz się na tle konkurencji.

Aby dostosowac ofertę do wyświetlania się na komorkach stosuj układ: Zdjęcie z lewej, tekst z prawej strony. Nie stosuj ukladu „na szachownicę”.

Oferta powinna być napisana językiem korzyści, powinna zawierać na początku m.in. elementy takie jak:

  • Najbardziej trafne zdjęcie produktu,
  • podstawowy opis produktu, wyszczegulnienie jego najwazniejszych cech,

następnie wyszczegolniamy zalety produktu:

  • w czym nasza oferta jest lepsza od oferty konkurencji,
  • cechy charakterystyczne dla produktu,

Umiejętnie stosuj formatowanie tekstu. Wykorzystuj nagłówki. Użyj pogrubienia, aby podkreślić kluczowe cechy produktu. Pisz prostym, zrozumiałym językiem.

Pamiętaj aby na samym początku opisu umieścić tytuł oferty (ma to znaczenie dla algorytmu trafności)

Dodatkowym atutem jest graficzna forma przedstawienia Twojego produktu. Stosuj ikonografiki oraz grafiki pokazujące kontekst użycia Twojego produktu.


Zadbaj o jakość konta

Warto zadbać o dobre wskaźniki czyli wysoką liczbę punktów w jakości konta. Maksymalnie wynosi ona 1000 punktów. Te wyniki są opracowywane na podstawie ostatnich 30 dni, więc wartości te mogą się zmieniać codziennie. Możesz otrzymać punkty między innymi za:

Obroty, liczbę transakcji, referencje kupujących, zadowolenie kupujących, liczbę dyskusji, terminowość wysyłek, czas reakcji na dyskusje i pytania klientów, oraz kilka innych pomniejszych elementów. 

Pamiętaj, że nawet jedna negatywna rekomendacja może wpłynąć na ilość punktów w Twojej ocenie.


Dołącz do programu Super sprzedawca

Super Sprzedawca to status który wzbudza zaufanie u klientów, daje nam dodatkowe oznaczenie na listingu ofert oraz darmowe monety.

Aby go otrzymać trzeba spełnić poszczególne kryteria

takie jak:

  • ilość zrealizowanych zamówień 
  • zadowolenie kupujących 
  • liczba ocen w ciągu ostatnich 12 miesięcy 
  • numery paczek nadanych w terminie 
  • terminowe odpowiedzi w dyskusjach i wiadomościach

Spraw, by klienci wiedzieli, że kupują od sprawdzonego sprzedawcy, który dokłada wszelkich starań, aby jego klienci byli zadowoleni z zakupów. 

Jako Agencja chętnie pomożemy Ci poprawić jakość Twoich ofert i konta. Mamy również w ofercie kompleksowe prowadzenie Konta Allegro kliena łącznie z poprawą czy wystawianiem ofert.