Szkolenie Allegro ADS – Jak zoptymalizować kampanię Allegro ADS
Na początek pytanie:
Czy wiesz dlaczego optymalizacja ofert jest tak ważna?
Odpowiedzi na powyższe pytanie są następujące:
- Wiesz, które oferty generują sprzedaż,
- Wiesz, ile warto zainwestować w ich reklamowanie,
- Uzyskujesz wyższy zwrot z inwestycji, dzięki czemu zwiększasz sprzedaż,
Pamiętaj: Wysoka jakość oferty to niższe koszty reklamy!
Czym jest optymalizacja kampanii Allegro ADS?
W praktyce optymalizacja kampanii Allegro ADS polega na usprawnianiu kampanii, testowaniu oraz doskonaleniu tych które zostały utworzone w panelu Allegro Ads
Optymalizacja powinna odbywać się na wszystkich poziomach konta tj.:
- Kampanii,
- Grup reklam,
- Ofert,
A więc od czego zacząć optymalizację?
Kluczem do sukcesu jest uporządkowana struktura swojego konta Allegro Ads.
Jak dokonać podziału produktów, żeby zwiększyć skuteczność kampanii Allegro?
- Na początku podziel oferty w zależności od typów produktów.
- Następnie wykorzystaj grupy reklam aby sprawdzić różne ustawienia takie jak tytuły, miejsca emisji reklamy itp.
- W końcu podziel produkty w zależności od ich efektywności wykorzystując dane pochodzące ze statystyk Allegro ADS.
Przykłady prawidłowej struktury reklam Allegro ADS
Przykład pierwszy:
Dzięki takiej kategoryzacji łatwiej będzie Ci znaleźć dane produkty, analizować ich sprzedaż.
Kampania
Perfumy
Grupy Reklam
- Perfumy damskie
- Perfumy męskie
- Zestawy perfum
Produkty
- perfumy damskie które oferujesz
- perfumy męskie które oferujesz
- zestawy perfum, które oferujesz
Przykład drugi:
Dzięki takiej strategii możesz podbijać skale sprzedaży poprzez zwiększanie stawki CPC dla popularnych produktów.
Oferty z mniejszą popularnością można wyświetlać po niższej stawce.
Kampania
Perfumy
Grupy Reklam
- Bestsellery
- Słaba sprzedaż
Produkty
- najlepsze produkty – najlepiej sprzedające się perfumy, które oferujesz
- perfumy, których sprzedaż jest niska
Optymalizacja oferty jako element optymalizacyjny kampanii Allegro Ads
Pamiętaj: Dobra jakość ofert to dobra jakość reklam
Jakość oferty to parametr, który pozwala wyświetlać kupującym najbardziej dopasowane reklamy.
- Tytuł ofert zgodny z hasłami wpisywanymi przez kupujących
- Opis ofert jest dokładny oraz ma uzupełnione wyczerpująco parametry produktu.
- Zdjęcia produktu są dobrej jakości
- Dostępne są różne formy wysyłki
- Jesteś zaufanym sprzedawcą
Pamiętaj: Dobrze wykorzystaj wszystkie 50 znaków w tytule oferty!
- wybierz właściwą kategorię dla oferty
- uzupełnij wszystkie wymagane i niewymagane parametry
- przy szukaniu właściwego tytułu korzystaj z planera kampanii oraz podpowiedzi z wyszukiewarki Allegro
Analiza statystyk jako niezbędny element optymalizacyjny kampanii Allegro Ads
Pamiętaj: codziennie analizuj statystyki, aby zmaksymalizować sprzedaż
Przykład pierwszy:
CTR (click through rate) – stosunek liczby kliknięć do całkowitej liczby wyświetleń ofert.
Jak interpretować te dane?
CTR pokazuje, które oferty są chętniej klikalne przez użytkowników czyli atrakcyjne. W tym przypadku oferty A i C uzyskały wyższy CTR od pozostałych co może oznaczać np. lepszy tytuł, atrakcyjniejsze zdjęcie przy ofercie.
Oferta E posiada najsłabszy współczynnik kliknięć (CTR). Warto przemyśleć, czy oferta ma dobrze dobrany tytuł.
Przykład drugi:
Tutaj widzimy, że oferty A i C osiągnęły największą sprzedaż.
Możemy wydzielić takie oferty do osobnych grup reklam, aby lepiej kontrolować sprzedaż oraz stawki CPC.
Oferta D dotychczas nie przyniosła sprzedaży. Warto ją obserwować i zastanowić się czy na stronie przedmiotu jest coś co zniechęca do zakupu np. opis, tytuł, parametry itp.
W kampanii można obniżyć CPC tylko dla tej oferty, wydzielając ją do osobnej grupy reklam
Testuj, testuj i jeszcze raz testuj swoje ustawienia
Pamiętaj: testowanie różnych ustawień pomoże Ci zmaksymalizować skuteczność reklamy.
Test powinien trwać ok. 3-4 tygodni
Testowane produkty powinny mieć ustawioną taką samą stawkę CPC
Co testować?
- Tytuły ofert
- Ceny produktów
- Zdjęcia
- Miejsca emisji
- Takie same produkty w różnych kategoriach