fbpx

Szkolenie Allegro ADS – Jak zoptymalizować kampanię Allegro ADS

 

Na początek pytanie:

Czy wiesz dlaczego optymalizacja ofert jest tak ważna?

 

Odpowiedzi na powyższe pytanie są następujące:

  • Wiesz, które oferty generują sprzedaż,
  • Wiesz, ile warto zainwestować w ich reklamowanie,
  • Uzyskujesz wyższy zwrot z inwestycji, dzięki czemu zwiększasz sprzedaż,

Pamiętaj: Wysoka jakość oferty to niższe koszty reklamy!

Czym jest optymalizacja kampanii Allegro ADS?

 

W praktyce optymalizacja kampanii Allegro ADS polega na usprawnianiu kampanii, testowaniu oraz doskonaleniu tych które zostały utworzone w panelu Allegro Ads 

Optymalizacja powinna odbywać się na wszystkich poziomach konta tj.: 

  • Kampanii,
  • Grup reklam,
  • Ofert,

A więc od czego zacząć optymalizację?

 

Kluczem do sukcesu jest uporządkowana struktura swojego konta Allegro Ads.

Jak dokonać podziału produktów, żeby zwiększyć skuteczność kampanii Allegro?

  • Na początku podziel oferty w zależności od typów produktów.
  • Następnie wykorzystaj grupy reklam aby sprawdzić różne ustawienia takie jak tytuły, miejsca emisji reklamy itp.
  • W końcu podziel produkty w zależności od ich efektywności wykorzystując dane pochodzące ze statystyk Allegro ADS.  

 

allegro ads szkolenie - optymalizacja allegro ads - struktura reklam

Przykłady prawidłowej struktury reklam Allegro ADS

Przykład pierwszy:

Dzięki takiej kategoryzacji łatwiej będzie Ci znaleźć dane produkty, analizować ich sprzedaż.

Kampania

Perfumy

Grupy Reklam
  • Perfumy damskie
  • Perfumy męskie
  • Zestawy perfum
Produkty
  • perfumy damskie które oferujesz
  • perfumy męskie które oferujesz
  • zestawy perfum, które oferujesz

Przykład drugi:

Dzięki takiej strategii możesz podbijać skale sprzedaży poprzez zwiększanie stawki CPC dla popularnych produktów. 

Oferty z mniejszą popularnością można wyświetlać po niższej stawce.

Kampania

Perfumy

Grupy Reklam
  • Bestsellery
  • Słaba sprzedaż
Produkty
  • najlepsze produkty – najlepiej sprzedające się perfumy, które oferujesz
  • perfumy, których sprzedaż jest niska

Optymalizacja oferty jako element optymalizacyjny kampanii Allegro Ads

Pamiętaj: Dobra jakość ofert to dobra jakość reklam

Jakość oferty to parametr, który pozwala wyświetlać kupującym najbardziej dopasowane reklamy.

  • Tytuł ofert zgodny z hasłami wpisywanymi przez kupujących
  • Opis ofert jest dokładny oraz ma uzupełnione wyczerpująco parametry produktu.
  • Zdjęcia produktu są dobrej jakości
  • Dostępne są różne formy wysyłki
  • Jesteś zaufanym sprzedawcą

Pamiętaj: Dobrze wykorzystaj wszystkie 50 znaków w tytule oferty!

  • wybierz właściwą kategorię dla oferty
  • uzupełnij wszystkie wymagane i niewymagane parametry
  • przy szukaniu właściwego tytułu korzystaj z planera kampanii oraz podpowiedzi z wyszukiewarki Allegro
allegro ads szkolenie - optymalizacja allegro ads - wyszukiwarka allegro

Analiza statystyk jako niezbędny element optymalizacyjny kampanii Allegro Ads

Pamiętaj: codziennie analizuj statystyki, aby zmaksymalizować sprzedaż

Przykład pierwszy:

CTR (click through rate) – stosunek liczby kliknięć do całkowitej liczby wyświetleń ofert.

Jak interpretować te dane?

CTR pokazuje, które oferty są chętniej klikalne przez użytkowników czyli atrakcyjne. W tym przypadku oferty A i C uzyskały wyższy CTR od pozostałych co może oznaczać np. lepszy tytuł, atrakcyjniejsze zdjęcie przy ofercie.

Oferta E posiada najsłabszy współczynnik kliknięć (CTR). Warto przemyśleć, czy oferta ma dobrze dobrany tytuł.

allegro ads szkolenie - optymalizacja allegro ads - przykład1

Przykład drugi:

Tutaj widzimy, że oferty A i C osiągnęły największą sprzedaż.

Możemy wydzielić takie oferty do osobnych grup reklam, aby lepiej kontrolować sprzedaż oraz stawki CPC.

Oferta D dotychczas nie przyniosła sprzedaży. Warto ją obserwować i zastanowić się czy na stronie przedmiotu jest coś co zniechęca do zakupu np. opis, tytuł, parametry itp.

W kampanii można obniżyć CPC tylko dla tej oferty, wydzielając ją do osobnej grupy reklam

allegro ads szkolenie - optymalizacja allegro ads - przykład2

Testuj, testuj i jeszcze raz testuj swoje ustawienia

  Pamiętaj: testowanie różnych ustawień pomoże Ci zmaksymalizować skuteczność reklamy.

Test powinien trwać ok. 3-4 tygodni
Testowane produkty powinny mieć ustawioną taką samą stawkę CPC

Co testować? 

  • Tytuły ofert 
  • Ceny produktów 
  • Zdjęcia 
  • Miejsca emisji 
  • Takie same produkty w różnych kategoriach