fbpx

Opis problemu

Niedziałające podstrony powodują spadek pozycji Twojej strony w wyszukiwarce. Im więcej niedziałających podstron tym gorzej. W ostateczności może to prowadzić nawet do wyrzucenia witryny z indeksu wyszukiwarki. W związku z powyższym powinieneś na monitorować swoją witrynę właśnie pod tym kątem. 

Poniższy artykuł powie Ci co robić jeśli masz niedziałające podstrony na swoim blogu, sklepie internetowym, czy stronie firmowej.

Diagnoza

Niedziałające linki można znaleźć za pomocą komendy wpisywanej w wyszukiwarce Google – site:mojastrona.pl

Jednak najprościej niedziałające podstrony zlokalizować w Google Search Console

STAN > Szczegóły > Nie udało się odnaleźć przesłanego URL-a (404)

Nalezy pamiętać, że dane z Google Search Console nie zawsze są precyzyjne, dlatego warto użyć innych narzędzi takich jak Screaming Frog, który w darmowej wersji może przeanalizować 500 podstron.

Rozwiązanie problemu niedziałających podstron

Po wykryciu niedziałających podstron musimy każdy link przekierować za pomocą przekierowania 301 na właściwe miejsce (ten sam lub podobny produkt, odpowiednia kategoria lub wpis) w ostateczności, kiedy nie mamy bardziej dopasowanego miejsca możemy przekierować na stronę główną (jednak jest to ostateczność).

Spróbuj następujące komendy przekierowujące:

Redirect http://domena.pl/niedzialajacy_link.html http://domena.pl/nowy_link

Redirect niedzialajacy_link.html nowy_link

RedirectMatch 301 ^/niedzialajacy_link.html$ /nowy_Link

Warto również na stronie 404 dać przycisk powrotu do sklepu, formularz kontaktowy, ciekawą propozycję, tak by zatrzymać użytkownika u siebie mimo wejścia na niedziałający URL.