Poradnik Skuteczna Reklama Allegro Ads
Jeżeli jest to twoja pierwsza przygoda z kampanią reklamową a nigdy nie wiedziałeś jak ustawić ADS Allegro to bardzo dobrze, że tutaj trafiłeś. W tym poradniku Allegro ADS Podpowiemy Ci jak pozyskać nowych klientów oraz skierować ich zainteresowanie w twoją stronę.
Allegro ADS Poradnik przyda się przede wszystkim początkującym sprzedawcom – dla większych firm będzie to małe przypomnienie praktycznego podejścia do tworzenia skutecznych reklam na Allegro.
Czym jest Allegro Ads i jak działa
Przejrzysta zasada działania reklam Allegro opiera się na modelu CPC – płacisz dopiero w chwili gdy potencjalny konsument kliknie w Twoją reklamę. Rozliczanie w ten sposób jest bardzo przejrzyste pod kątem analizy ofert i daje możliwość szerokiej optymalizacji konta.
Do zapamiętania: Dobrze ustawiona reklama Allegro ADS nie gwarantuje sukcesu. Równie ważna jest oferta na którą kierujemy reklamę. Oferta musi być dobrze przygotowana i atrakcyjna dla kupujących.
Atrakcyjność oferty – co to oznacza :
- tytuł składający się z trzech elementów (fraza wyszukiwawcza, element informacyjny, pierwiastek marketingowy),
- miniaturka budząca zaufanie,
- uśredniona cena,
- zdjęcia i opis wyczerpujące potrzeby konsumenta,
- elastyczne formy dostawy i czas dostawy,
- dostępność produktu,
- szybki kontakt ze sprzedawcą,
- wiarygodność konta,
-
Do zapamiętania: brak sekcji gwarancja i nieuzupełnione zwroty nie budują wiarygodności do produktu i sprzedawcy
Wiedząc, że ponad 63% użytkowników Allegro rozpoczyna poszukiwanie produktów za pośrednictwem wyszukiwarki, a 20% transakcji dotyczy dwóch pierwszych pozycji listingu można podjąć tylko jedną słuszną decyzję – zainwestować w Allegro Ads.
Realizacje kampanii Allegro Ads – który model działa najefektywniej?
O ile od samego początku możesz wybrać jeden z trzech sposobów realizacji kampanii Ads Allegro o tyle takie działanie doprowadzi jedynie do wysokich kosztów i braku wiedzy, który model działa najefektywniej.
Modele prowadzenia kampanii Allegro Ads:
- Ads Express
- Standardowe narzędzie Ads Allegro
- Współpraca z agencją
Ads Express
Ads Express to bardzo proste narzędzia dla początkujących sprzedawców. Wystarczą trzy kroki do jej uruchomienia, a system automatycznie dobierze oferty. Wada? algorytmy nie znają się lepiej niż Ty na ofercie którą sprzedajesz.
Jak uruchomić kampanię Ads Express?
- Otwórz stronę: https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/express
- Określ budżet dzienny.
- Potwierdź uruchomienie kampanii klikając pomarańczowy buton „Zacznij się reklamować”.
Allegro ADS – pełna kontrola
Ads Allegro służy do ręcznego ustawiania i zarządzania kampanią. To najczęściej wybierana metoda przez sprzedawców którzy chcą mieć kontrolę nad budżetem, ofertami i czasem emisji reklamy. Profitem wiedzy o rentowności produktów, sezonowości, dostępności towaru czy trendzie będzie efektywniejsza sprzedażą. Niestety, trzeba to robić samodzielnie, co wymaga czasu.
Allegro Ads Partner czyli współpraca z certyfikowaną agencją
Wygodnym rozwiązaniem dla firm które chcą oddać zarządzanie Ads Allegro będzie nawiązanie współpracy z certyfikowaną agencją. Oficjalni partnerzy Allegro (Allegro ADS Partner) mają dostęp do dodatkowych funkcjonalności, takich jak reklama graficzna, darmowy planer słów kluczowych, wykluczenia i możliwość dodania fraz do kampanii, które pozwalają skuteczniej prowadzić reklamę.
Oczywiście można robić reklamę samemu. Możesz jednak powierzyć ją agencji, która profesjonalnie zajmuje się ustawieniem takiej reklamy. Jest to oczywista oszczędność czasu i gwarancja, że reklama będzie właściwie zoptymalizowana. Ważne jednak aby wybrać agencję akredytowaną przez Allegro. Są to sprawdzone i zweryfikowane agencje.
W tym miejscu pozwolimy sobie na małą autoreklamę. Jeśli zastanawiasz się nad współpracą z Agencją zapoznaj się z wpisem w którym zachęcamy Cię do podjęcia współpracy właśnie z nami. Zajmujemy się profesjonalnie kampaniami Allegro Ads praktycznie od początku i jako jedna z pierwszych agencji w Polsce uzyskaliśmy status oficjalnego partnera Allegro Ads.
Pierwsza reklama w Allegro Ads
Aby samodzielnie uruchomić kampanię Ads, przechodzimy do strony ads.allegro.pl, logując się tymi samymi danymi, co na konto sprzedawcy. W prawej górnej części przyciskamy „dodaj kampanię”, która wprowadza nas do stworzenia swojej pierwszej reklamy sponsorowanej.
W zależności od potencjału reklamy możemy zobaczyć kilka typów kampanii:
- oferty sponsorowane (aby zwiększyć widoczność swoich ofert w wynikach wyszukiwania Allegro),
- reklama graficzna (reklamowanie produktów swojej marki wraz z logotypem),
- Google Ads (reklamowanie swoich ofert w wyszukiwarce Google),
- Facebook Ads (reklamowanie swoich ofert na Facebooku).
- sieć partnerska Allegro (reklama w sieci partnerskiej)
Zaznaczając pierwszą opcję (oferty sponsorowane), która jest najbardziej rozbudowa tworzymy kampanię skupiającą się na ofertach sponsorowanych. Ustawiamy dla niej odpowiedni tytuł w oparaciu o Kategoryzację. Np.
Kampania: Obuwie damskie
Grupy reklam 1. Szpilki 2. Sandały 3. Kozaki
Zobacz na grafice poniżej przykład prawidłowego uporządkowania kampanii:
Możemy wyróżnić kilka technik podziału na grupy reklam:
- podział ofert po cenie/marży,
- podział ze względu na miejsce emisji,
- podział po bestsellerach i pozostałych ofertach.
Sprawdzonym krokiem będzie tutaj stworzenie kampanii emitowanej wyłącznie w wyszukiwarce, z produktów z wysoką sprzedażą w ostatnich 7 dniach oraz ręczny i świadomy wybór aukcji. Oferty mało atrakcyjne, z krótkim opisem, nietrafionym tytułem czy z niekonkurencyjną ceną mogą sprawić, że karta produktu będzie szybko zamykana. Taka aukcja nie budzi zaufania.
Ostatni punkt to ustawienie budżetu i wybór miejsc emisji. W oparciu o możliwości finansowe możemy:
- skorzystać z podpowiedzi Allegro, które sugerują, ile sprzedawca powinien zainwestować.
- lub ustawić 90 % sugerowanej kwoty CPC i sprawdzić, czy reklamy się wyświetlają.
Statystyki i optymalizacja kampanii Allegro Ads
Śledzenie wyników kampanii uchroni Cię przed przepalaniem budżetu.
Jakie elementy kampanii trzeba regularnie optymalizować w reklamach Allegro ADS?
- stawki CPC (koszt za jedno kliknięcie)
- budżet dzienny
- miejsca emisji reklamy
- dni i godziny emisji (ręcznie)
- oferty – to podstawa!
- słowa wymagane – opcja dostępna tylko dla kont agencyjnych
- słowa wykluczające – opcja dostępna tylko dla kont agencyjnych
- wartość CTR, czyli stosunek wyświetleń do kliknięć reklamy. Dla doświadczonego marketingowca wartości tego parametru mówią bardzo wiele o ofercie i jej atrakcyjności
Warto od początku określić, jaki zwrot z inwestycji jest dla nas interesujący, to znaczy ile chcemy uzyskać z każdej wydanej złotówki.
10 wskazówek, jak zwiększyć rentowność kampanii Allegro Ads:
- Analizuj produkty z liczbą odsłon nie mniejsza niż 1000.
- Mała liczba wyświetleń może sugerować zbyt małą stawkę CPC.
- Jeśli Twój CTR (stosunek liczby kliknięć do wyświetleń reklamy) jest poniżej 1,5%, popracuj nad lepszą miniaturką. To właśnie ona często decyduje o tym, czy klient kliknie w ofertę.
- Każdorazowo analizuj przynajmniej dwa parametry.
- Rozbij wyniki na miejsca emisji, dzięki czemu sprawdzisz, które miejsce daje najsłabsze rezultaty i wymaga optymalizacji.
- Oferty, które mają 50-100 kliknięć, a nie zanotowały sprzedaży, wyłącz lub przenieś do grupy reklam z mniejszym CPC.
- Sprawdzaj, czy budżet kampanii nie wyczerpuje się pod koniec dnia.
- Pobierz statystyki kampanii i wygodnie pracuj na arkuszu kalkulacyjnym. Wygenerowane raporty znajdziesz w zakładce Moje pliki.
- Zrezygnuj z reklamy ofert, które są bardzo tanie
- Jeśli zależy Ci na pojedynczej ofercie oraz dużej intensywności w wyświetlaniu reklam, stwórz dla niej odrębną grupę ustawiając wyższy CPC i budżet dzienny.
Poradnik Allegro ADS – Wnioski na koniec
Narzędzie Allegro Ads pozwala dotrzeć do szerokiego grona klientów, jednak trzeba to robić umiejętnie i „z głową”. Łatwo można „przepalić” budżet i nie osiągnąć odpowiedniego zwrotu z inwestycji w reklamę Allegro ADS. Kluczem do sukcesu nie jest jedynie umiejętność ustawienia reklamy, ale jej regularna optymalizacja i umiejętność analitycznego myślenia w postaci wyciągania odpowiednich wniosków na podstawie statystyk jakie udostępnia nam Allegro ADS.
do zapamiętania: Praca nad optymalizowaniem reklamy w Allegro, wymaga od nas codziennego przeglądania jej wyników i edytowania obszarów (kampania, grupa reklam, oferta, wykluczenia, miejsca emisji), które wymagają poprawy.