Myślisz o pozyskaniu klientów z Internetu? Oferujesz usługi? Prowadzisz firmę handlową lub produkcyjną? Chcesz wyjść na szerokie wody Internetu, jednak nie wiesz jak się do tego zabrać? Poniższy artykuł napisany jest właśnie z myślą o Tobie.
na początku małe zastrzeżenie. Ten tekst jest napisany bardzo ogólnie i nie bierze pod uwagę wszystkich aspektów czy szczegółów. Jest to taka ogólna wizja, aby móc zrozumieć czego potrzebujesz . Ten artykuł przeznaczony jest dla osób, które chciałyby się dowiedzieć jak zacząć pozyskiwać klientów przez Internet i są laikami w tym temacie.
A teraz do rzeczy…
Oto jakie 3 kroki powinieneś zrobić by zaistnieć w sieci Internet i zacząć generować zyski z tego kanału.
1. Budowa strony Internetowej
Strona internetowa to Twoja wizytówka. To po jakości strony Twoi Klienci będą Cię oceniać i będą podejmować decyzje o współpracy z Tobą, skorzystaniu z Twoich usług czy kupnie u Ciebie towarów.
Strona internetowa powinna być zgodna z obowiązującymi standardami i designem. Nie bierz się samodzielnie za jej tworzenie ponieważ jest zbyt wiele zmiennych i szczegółów które musisz znać zanim zaczniesz zbudować stronę internetową.
Budowa strony Internetowej, to inwestycja którą musisz ponieść. To tak jak wynajęcie, czy kupno biura lub lokalu. Potrzebujesz go mieć aby klienci mieli gdzie się z Tobą spotkać i zobaczyć co robisz.
Budowa profesjonalnej strony internetowej to koszt około 5000 zł. Jeśli chcesz otworzyć sklep internetowy to koszt takiego sklepu zawsze wyceniany jest indywidualnie z uwagi na specyfikę twojej branży.
2. Marketing Internetowy
Jeśli już masz stronę to można ją porównać do domku zbudowanego w głębokim lesie. Nie ma się co łudzić, że ktoś do Ciebie trafi. Tego co potrzebujesz to budowa drogi do Twojego domku, tak by klienci trafiali właśnie do Ciebie.
W Internecie walka toczy się o bycie w pierwszej dziesiątce w wynikach wyszukiwania Google. Czyli jeśli ktoś wpisze nazwę Twojej usługi czy towaru to musisz się pokazać w top 10, a najlepiej w pierwszej czwórce.
Jak to osiągnąć? Odpowiedź jest jedna: Skuteczny marketing internetowy.
Nie będę się tutaj rozpisywał na ten temat ponieważ jest to zbyt obszerne zagadnienie. Jednak w skrócie chodzi o to by rozpoznać gdzie znajdują się Twoi Klienci, co robią, w jaki sposób szukają twoich towarów czy usług.
Są narzędzia by to zbadać i celem marketingu będzie dotarcie konkretnie do Twoich klientów. Średni koszt marketingu internetowego dla większości usług wynosi to od 500zł – 5 000zł / miesięcznie. Oczywiście marketing może być znacznie droższy lecz na początku wystarczy zainwestować mniejszą kwotę i patrzeć, co się będzie działo. Gdy marketing okazuje się skuteczny, następuje wzrost klientów, wzrost transakcji to możemy śmielej inwestować większe kwoty.
i tutaj dochodzimy do trzeciego punktu…
3. Analiza i optymalizacja
Po ustawieniu kampanii reklamowej na bieżąco powinniśmy analizować jej wyniki. Testować różne rodzaje reklam i różne kreacje. Powinniśmy sprawdzać co przynosi nam efekt, a co nie. Musimy korygować i optymalizować reklamy tak, by wykluczyć działania które nie przynoszą efektu, a tylko „przepalają” nasz budżet.
Możesz sobie pomyśleć po przeczytaniu tego tekstu, że:
Nie znam się na tym!
To za trudne!
Rozumiem Cię i mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Nie musisz się na tym znać. Wystarczy, że będziesz znał swoją branżę, a rozwojem Twojego biznesu chętnie się zajmę na prostych i uczciwych zasadach.
Zapraszam do kontaktu: 530 994 777